Od sebe pro sebe

od | Zář 1, 2021 | Life Coaching | 0 komentářů

Dáváte ze sebe každý den maximum a přesto míváte pocit, že to nestačí?  Nevíte  jak se tohoto pocitu zbavit?

Mám pro Vás 6 praktických tipů jak na to!

Laskavost k sobě samým posiluje sebedůvěru.

Kritický hlas říkající „Tohle jsi teda mohl(a) zvládnout lépe“ zná spousta z nás a často díky němu přeslechneme ten laskavý, protichůdný hlásek, který říká: Hezky ti to šlo, jsi šikovný(á)! A to je vážně škoda. Dobrá zpráva je, že se to dá změnit. Pokaždé, když něco dokončíte, řekněte si, co se Vám povedlo a s čím jste si skvěle poradili.

Čím častěji k sobě ve vnitřním dialogu přistoupíte laskavě, tím rychleji si začnete věřit.

Zpomalení přináší uvolněnost.

Uvolněnost a perfekcionalismus se nemají rádi, tlak na dokonalý výkon je zabijákem uvolněnosti. Pravidlo 80:20 může být elegantní cestou, jak z toho ven, jak získat trochu času pro sebe a uvolnit se.

Až budete příště řešit nějaký úkol, zastavte se na chvilku před jeho dokončením. Ideálně, jakmile budete mít oněch 80 procent splněno a odpovězte si na následující otázky: Je zapotřebí vynaložit stoprocentní úsilí? Všimne si někdo, když se budu snažit ještě víc?

Pečovat o sebe a mít se rád. 

Potřeba potěšit lidi okolo sebe je nám přirozená a je v pořádku. Důležité je, aby k tomu nedocházelo na úkor našich vlastních potřeb. Proto je důležité, se čas od času, zeptat sám sebe: Co právě teď chci JÁ? Nechte si prostor pro odpověď a až pak pokračujte ke druhému kroku: Mohl(a) bych těmto potřebám vyhovět?

A nezapomeňte, že pokud tu chcete nadále být pro ostatní, měli byste se v první řadě postarat sami o sebe, teprve pak tu pro ně zůstanete déle.

Nasloucháním si doplňujeme životní energii.

Naslouchání vlastním potřebám nás dělá soběstačnějšími a to posiluje naši životní energii. Proto si v diáři každý týden vyznačte určitý čas, klidně celý den nebo jen hodinku, a rozhodněte, jak s tímto časem naložíte. Můžete jít na procházku, přečíst si kus knížky, podívat se na bezva film, dospat spánkový deficit nebo cokoliv jiného.

Kouzlo je v tom, že to bude jen Váš čas a Vaše rozhodnutí jak ho strávíte.

Vnitřní klid si můžeme dát jen my sami.

Pokud Vás trápí akutní stres a sami sebe již „neslyšíte“, následující relaxační technika Vám může pomoci:Posaďte se a na několik vteřin se soustřeďte na zem pod svýma nohama. Představte si, jak z vašich nohou vyrůstají kořeny, které Vás ukotvují. Zhluboka se nadechněte, vydechněte, třikrát to zopakujte a sami sebe se zeptejte: Co teď potřebuji? Mám žízeň? Mám hlad? Potřebuji si protáhnout tělo? Prospěla by mi malá procházka?

Dotazováním se, stáčíte svoji pozornost k sobě samým, ke svým potřebám. Rozvíjíte tím svoji schopnost naslouchat si.

Pro posílení vnitřního klidu, v dlouhodobém horizontu, existuje spousta dalších technik, jako jsou pravidelné meditace, progresivní uvolňování svalů nebo cvičení představivosti. O nich v některém z mých dalších článků, které najdete na mém webu.

Pokud Vás zajímá téma sebepoznání a vědomého stylu života, můžete si stáhnou některou z mých e-Knih.  

Naslouchejte si a mějte hezké dny!

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Diana Laurichova portrét

Krásný den,

jmenuji se Diana a jsem lektorka a koučka. S radostí Ti budu inspirací, oporou a parťačkou na cestě osobního rozvoje a také na lekcích Aero&Fly jógy. Na tvoje otázky Ti ráda odpovím zde.

Potkáme se na Facebooku

Potkáme se na Facebooku

Chceš dostávat pravidelnou dávku inspirace?

Přihlaš se k odběru novinek.

.
Diana píše blog